Ga naar nieuws archief


Uitgelicht: PPP prikkelt zintuigen

21 september verscheen dit mooie bericht op de site van Sign+

PPP Nederland prikkelde de zintuigen van haar bezoekers tijdens het Open Huis op 15 september. Rond de 140 bezoekers togen donderdag naar Dronten om kennis te maken met PPP anno 2016.

ppp_zintuigen-4
Het bedrijf presenteerde afgelopen tijd een nieuwe huisstijl en investeerde in uitbreiding van het bedrijf (zoals een compleet nieuwe sign-verdieping) en nieuwe machines. Tijd om dat alles op een inspirerende manier te delen met klanten en relaties, vonden directeur Rogier Schrijer en zijn team.

Zintuigenroute

ppp_zintuigen-3
Alle bezoekers werden verwelkomd met een zintuigenroute, waar verschillende settings waren gecreëerd, uiteraard voorzien van allerlei bij PPP geprinte materialen, waar de vijf zintuigen (zien, geur, proeven, voelen en horen) op de proef werden gesteld. Zo konden bezoekers in een strandsetting met een 3D-bril een duik nemen onder de zeespiegel, werden neus en smaak verrast in een bakkerij, ontstond door het gooien met verfballetjes een kleurrijk kunstwerk en werd tot slot in een silent disco het gehoor getrakteerd.

Agfa Mira

ppp_zintuigen-15

In het pand van PPP konden de bezoekers vervolgens een kijkje nemen achter de schermen van het creatieve bedrijf. Het uitgebreide machinepark wordt binnenkort uitgebreid met een Agfa Jeti Mira, die een van de Virtu-printers gaat vervangen. “Hiermee creëren we een enorme kwaliteitsboost”, aldus Schrijer. De zes kleuren + wit UV inkjet vlakbedprinter wordt uitgerust met een primerkop, waardoor ook moeilijk printbare materialen zijn te printen. Maar ook bijvoorbeeld Contravision materiaal kan hierop worden geprint. De printer gaat begin 2017 in productie.

Maar ook andere ontwikkelingen staan op stapel. Zo wordt komend jaar het nieuwe ordersysteem Multi-press ingevoerd voor het stroomlijnen van het administratieve proces en wordt gewerkt aan het behalen van drie ISO-certificeringen (kwaliteit, arbo en milieu).

Passie en partnerschap

ppp_zintuigen-16

Schrijer verwees naar de passie voor het vak dat hij had meegekregen van de vroegere directeuren Martin Lek en André Verbeek. “Passie die ik terugzie bij onze mensen. En zonder deze passie kun je niet verder komen in deze digitale wereld.” Dat geldt ook voor partnerschap en service, de andere twee pijlers van de PPP-visie. “Wij leren van onze klanten en leveranciers, en andersom.”

Nieuwe betekenis PPP

Deze visie is te herkennen in de nieuwe betekenis van de letters PPP. Hiervoor organiseerde het bedrijf op Fespa een prijsvraag onder beursbezoekers. Dit leidde tot ‘Passionate Printing Partners’, bedacht door Joost Nijland die hiervoor werd beloond met een reis. Passend bij PPP zelf, dat volop in beweging blijft.

Sign+